Рекомендаційний та мотиваційний листи

Зараз ми поговоримо про те, як підсилити дію резюме та додати йому вартості. А саме важливість ролі таких ділових документів як:

  • Мотиваційний
  • Супровідний та
  • Рекомендаційний листи.

Часто люди, які знаходяться в пошуку роботи, нехтують можливістю першого враження презентації себе і своїх здібностей роботодавцю та не пишуть мотиваційний та супровідний листи.  Тим самим програючи у боротьбі за вакансію, конкурентам, які відповідально поставилися до цього завдання, правильно й з натхненням написали потрібні при пошуку роботи  ділові документи.

Мотиваційний та супровідний листи – це важлива частина іміджу  кваліфікованих фахівців.  У цих документах, слід  описувати якраз свої фішки. А відсутність таких документів  може наштовхнути потенційного роботодавця на думку, про недостатню професійність вас у тих чи інших питаннях.

Роботодавець, який чітко знає кого саме  він шукає, ознайомлюючись  з кандидатурою потенційного працівника розпочинає саме з цих супроводжуючих документів. Якщо Супроводжуючий лист або Мотиваційний лист зацікавлює роботодавця, тільки тоді він переходить до вивчення резюме.

І так, ви дізнались про важливість супровідного і мотиваційного листів. В чому ж іх різниця? Часто вважають що ці листи синоніми. Так, вони схожі, але мають тонкі відмінності.

Мотиваційний лист відповідає на питання. Чому ви обираєте саме цю вакансію? 

Ви повинні пояснити, чому Вас цікавить конкретно ця діяльність, дана вакансія,  які мотиви, чому Ви бажаєте отримати дану роботу. Мотиваційний лист повинен говорити про те, що Ви прагнете досягти успіху.

А Супровідний лист  відповідає на питання: Чому саме Ти?

 Тут Ви повинні чітко пояснити, чому Ваші досвід / навички / досягнення роблять Вас кращим кандидатом на дану позицію. В листі опишіть ваш професійний потенціал але прицільно, самі важливі професійні фішки.

Правила написання

Насправді не існує ідеального шаблону та поетапного алгоритму творення даних документів. Оскільки, кожному кандидату слід постаратися над унікальністю свого Супровідного листа. Існує тільки кілька правил хорошого тону, яких варто дотримуватися. Приклади, шаблони, зразки раджу використовувати тільки у якості орієнтиру для натхнення.

Отже, перш ніж почати писати перегляньте уважно опис вакансії, щоб вхопити, які саме бажані якості компанія шукає, і звернутися безпосередньо до них. Далі зосередьтеся, подумайте і приступайте до написання: 

  1. Привітання дуже важливе. Якщо Ви знаєте ім’я HR менеджера, відповідального за вакансію, то обов’язково зверніться по імені, якщо ім’я вам невідоме, можна звернутися «Шановний роботодавець».
  2. Представлення себе. Розкажіть, хто Ви та які цілі переслідуєте, складаючи цей лист; тобто вкажіть роботу, на яку Ви претендуєте. Можете вказати інформацію, звідки дізналися про компанію та наявну вакансію? «Я зацікавлений в тому, щоб подати заявку на роботу у Ваш офіс».
  3. Пояснення, чому Ви є найбільш підходящим кандидатом на вказану вище посаду, виділивши свої досягнення. Для цього подумки дайте відповіді на запитання:
  • Чим ця посада приваблює Вас?
  • Якими позитивними особистісними та професійними якостями володієте для вакансії?
  • Як Ваш досвід допоможе проявити себе на цій посаді з кращої сторони?
  • Чого Ви прагнете досягти, працюючи в компанії?
  • Чому роботодавець має взяти саме вас?
  1. Закінчення повинне бути формальним, ввічливим та вдячним. «Дякую за Ваш час та увагу. Я з нетерпінням чекаю від Вас запрошення на особисту зустріч для продовження розмови. З повагою, …. ”

Використовуйте ті самі елементи форматування, стилі, як у Вашому резюме, особливо заголовок, який містить Ваше ім’я та контактну інформацію. Дотримання однорідності виглядає більш професійно. Використовуйте стандартні шрифти і кольори. Оригінальність в цьому документі недоцільна.

Структуруйте свій текст. Розбийте його на логічні частини. Використовуйте абзаци і списки. Лист повинен бути простим і зрозумілим у читанні. Супровідний лист можуть вимагати в друкованому вигляді, тому перевірте, як він виглядатиме на папері перед подачею.

Щодо змісту, даний документ повинен зацікавити роботодавця. До його написання варто підійти креативно, але в той же час треба не переборщити з оригінальністю. Текст пишіть виключно діловою, офіційною мовою.

Ваша мета зачепити так, щоб Ваш лист дочитали до кінця і на нього відгукнулися.

Супровідний лист –  це не переказ резюме. Це абсолютно самостійний документ, який заміняє собою особисте спілкування з роботодавцем на перших етапах оцінки кандидатури. Не копіюйте фрази з категорії резюме  з вставлянням їх у текст.

Не вказуйте побажання стосовно заробітної плати, якщо про це не просив сам роботодавець.

Лише конкретика!  Не вживайте загальні фрази, які роботодавець бачить в десятках інших листів. Вказуйте реальні цифри і факти. Краще описувати дрібні успіхи та досягнення, а не використовувати шаблонні фрази.

Стислість — король! Не складайте занадто довгий супровідний лист. HR-спеціалісти, як правило, не мають часу вивчати декілька сторінок тексту від кожного кандидата.  Існує набагато більше шансів, що Ваш Супровідний лист або Мотиваційний лист буде прочитаний, якщо  буде коротшим за решту. Це суто наукова статистика. І навпаки: занадто короткий лист може свідчити про несерйозне ставлення до цього документу. Оптимальний обсяг – максимально одна сторінка А4.

Не забувайте про відгуки. Якщо Вас може порекомендувати колишній роботодавець, згадайте про це в листі.

На завершення, практично кожен роботодавець завжди очікує, щоб Ваші Резюме, Мотиваційний та Супровідний листи були складені саме для його конкретного випадку. Роботодавець  хоче, щоб його чули і відповідали інтересом потрібні йому люди. Фахівець, який зважає на це, якісно відрізняється на 99% від своїх конкурентів.

Бажаємо Вам вдалого застосування мотиваційних листів та успішного працевлаштування!

ДИВИТИСЯ ВСІ Додати примітка
Ви
Додати ваш коментар
 

Шановні користувачі, сайт працює в тестовому режимі